W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego SPZOZ można skorzystać z pomocy dotyczącej przestrzegania praw pacjenta w sprawie skarg, wniosków oraz wszelkich wątpliwości w trakcie realizacji procesu leczniczego.
Dział Organizacyjno - Prawny:
Katarzyna Komarska
tel. kom. +48 512 758 116
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć:
- od poniedziałku do piątku 8:00 - 14:00
– w lokalizacji przy al. Kraśnickiej 100, pokój 111, blok H - od poniedziałku do piątku dla osób ze szczególnymi potrzebami po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu
– w lokalizacji przy ul. Kraśnickiej 100, pokój 21, Blok A
INFORMACJA DLA PACJENTA
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800 - 190 – 590
z tel. stacjonarnych i komórkowych, czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: 01-231 Warszawa - ul. Płocka 11/13
strona Rzecznika Praw Pacjenta
INFORMACJA DLA PACJENTA
Dział Organizacyjno - Prawny czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta, a w szczególności:
- Monitoruje przestrzeganie praw pacjenta,
- Służy pomocą pacjentom i ich przedstawicielom ustawowym – wskazuje tryb interwencji w przypadku naruszania praw pacjenta w Szpitalu,
- Przyjmuje skargi pacjentów i ich przedstawicieli ustawowych dotyczące udzielanych w Szpitalu świadczeń zdrowotnych,
- Podejmuje działania interwencyjne związane z realizacją praw pacjenta w Szpitalu,
- Współpracuje z organizacjami pozarządowymi na rzecz przestrzegania praw pacjenta,
- Współpracuje z Rzecznikami Odpowiedzialności Zawodowej przy Okręgowej Radzie Lekarskiej i Okręgowej Radzie Pielęgniarek i Położnych,
- Współpracuje z mediami w zakresie przestrzegania praw pacjenta.
Dział Organizacyjno - Prawny nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko WSzS im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego SPZOZ w Lublinie, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.